.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزینه های مطرح برای تصدی مسئولیت استانداری گلستان
شمال نیوز: گروه های مذکور که در چندین شاخه و طیف تقسیم بندی می شوند این روزها با رایزنی‌های گسترده با نیروهای تاثیرگذار در تهران و استان، تلاش دارند فرد مورد نظر خود را راهی عمارت سفید استانداری گلستان کنند.

شمال نیوز: با گذشت نزدیک به دو هفته از رای اعتماد نمایندگان مجلس به رحمانی فضلی و آغاز به کار وی به عنوان وزیر کشور، رایزنی‌ها و فعالیت گروه های سیاسی اجتماعی گلستان برای تعیین استانداری همسو با خود شتاب گرفته است.

به گزارش شمال نیوز ، گروه های مذکور که در چندین شاخه و طیف تقسیم بندی می شوند این روزها با رایزنی‌های گسترده با نیروهای تاثیرگذار در تهران و استان، تلاش دارند فرد مورد نظر خود را راهی عمارت سفید استانداری گلستان کنند.

هر چند که نام های مختلفی از پس این رایزنی‌ها شنیده می شود اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن است برخی از افراد از اقبال بیشتری برخوردارند که در سطور زیر به معرفی آنها می پردازیم.

علی اصغر احمدی: وی پیش از این استاندار گلستان و نماینده مجلس بوده و آخرین مسئولیت قابل توجه او معاون امنیتی وزیر کشور در دوره وزارت موسوی لاری بوده است.
گفته می شود احمدی از شانس‌های تصدی دوباره معاونت وزارت کشور می باشد. همچنین نام او برای استانداری تهران نیز مطرح است.

محمود ربیعی: وی از نیروهای وزارت کشور بوده و سوابقی همچون فرمانداری گرگان، گنبد، کردکوی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان، و ... را در کارنامه دارد.
او در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان قائم مقام ستاد دکتر روحانی در استان فعالیت می کرد و گفته می شود مورد حمایت بخش قابل توجهی از فعالان ستاد روحانی در گلستان است. براساس شنیده ها با توجه به ارتباطات ویژه ربیعی در تهران و استان، او از بخت مناسبی برای تصدی این مسئولیت برخوردار است.

سید سبحان حسینی: وی در کارنامه خود نمایندگی مردم گرگان و آق قلا در مجلس، فرمانداری آق قلا و عضو علی البدل شورای شهر گرگان در دوره اول را داشته و پس از دوره نمایندگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به فعالیت بوده است.
حسینی از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان حمایت می شود اما منتقدان وی، از نداشتن سابقه کافی اجرایی او به عنوان یک نکته قابل تامل نام می برند.

علی هاشمی: وی اهل کردکوی بوده و علاوه بر سابقه فعالیت در سطوح بالای یکی از وزارتخانه های امنیتی در گذشته، ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را نیز در کارنامه دارد.
گفته می شود نام او بیشتر برای ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی کشور مطرح است.

محمدرضا صالحی: او علاوه بر سوابق قابل توجه در استانداری های مازندران و بوشهر در دوره اصلاحات، در اوایل دولت احمدی نژاد فعالیت خود را به عنوان مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور ادامه داد. نام صالحی که از فرمانداران گذشته گرگان بوده جهت تصدی یکی از مدیریت های میانی یکی از وزارتخانه های اقتصادی هم مطرح است.

یحیی خاکی:وی از فرماندهان جنگ بوده و مسئولیت های مختلفی را تا به امروز داشته است.معاون هلال احمر مازندران و مدیر کل دفتر سیاسی استانداری خراسان شمالی گوشه ای از سوایق وی می باشد.

حسن صادقلو: صادقلو از نمایندگان ادوار مجلس از حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان بوده و علاوه بر تدریس در دانشگاه، معاونت وزارت آموزش و پرورش را نیز در کارنامه دارد.
نام صادقلو که از فعالان ستاد دکتر روحانی در استان بوده برای تصدی دوباره معاونت وزارت آموزش و پرورش نیز مطرح است.

سیدنجیب حسینی: او نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس هشتم بوده اما در دوره نهم با اقبال چندانی مواجه نشد و از حضور مجدد در مجلس باز ماند. او پس از عدم راهیابی مجدد به مجلس راهی دیوان محاسبات شد تا در کنار رحمانی فضلی رئیس وقت دیوان و وزیر کنونی کشور به فعالیت ادامه دهد. هر چند که رای روحانی در مینودشت شهرستان سیدنجیب حسینی با 37 درصد آرا کمترین میزان در بین شهرستان های گلستان بوده اما او در روزهای اخیر با حمایت دو نماینده اصولگرا به فعالیت خود شتاب بخشیده است.

علاوه بر نام هایی که مطرح شد شنیده هایی از فعالیت چهره هایی دیگر برای تصدی استانداری گلستان به گوش می رسد که از بین بیش از 30 نام مطرح شده اسامی افرادی همچون عابدین پاسندی، یحیی محمودزاده، مجتبی انواری، و ... نیز شنیده می شود.

حال باید منتظر روزهای آینده بود تا دریابیم سیاست کلی دکتر حسن روحانی برای تعیین استانداران چگونه خواهد بود و کلید عمارت سفید استان گلستان به چه کسی واگذار خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 شهريور 1392
توجه داشته باشید که وزیر کشور برای انتخاب استانداران سه ویژگی را مد نظر داشته و اعلام کردند بر این اساس استانداران را انتخاب می کنندکه پس از تائید و اعلام نظر نماینده ولیه فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان و ضمن قبول کمیته 4 نفره که مامور گزینش استاندارن از سوی رئیس جمهور محترم هستند و متشکل از آقایان یونسی و جهانگیری و علوی و رحمانی فضلی می باشند به هیات دولت معرفی و پس از تصویب توسط رئیس جمهور ابلاغ صادرمی گردد . سه ویژگی پیش نیاز اعلام شده : 1- سوابق مدیریتی در گذشته در جوزه وزارت کشور 2- مش اعتدال گرایانه (حضور در دولت اصلاح طلب و اصولگرا) 3- نگاه اقتصادی و تجربه مدیریت اقتصادی کلان قطعا تنها کسی که بین گزینه ها تمام شرایط علی الخصوص شرط دوم و سوم را داراست کسی جز آقای محمدرضا صالحی نیست. ایشان در دولت اصلاحات مدیر آموزش و پرورش،فرماندار،معاون سایسی استاندار و سرپرست استانداری در استانهای گلستان،مازندرالن و بوشهر بوده و در دولت اصولگرا مدیر کل دفتراقتصادی وزارت کشور و مشاور (رحمانی فضلی)معاون اقتصادی وزیر کشور اقای پور محمدی بوده است. حال خودتان در بین همه گزینه ها قضاوت کنید .
مخاطب 6 شهريور 1392
آقای محمدرضا صالحی گزینه بسیار خوبی است. خدمات نامبرده به ویژه در دولت نهم زبانزد است. همین قدر بدانید ایشان اینقدر واقع گرا بود که در سال های اخیر از دوستان اصلاح طلبش جدا شد. ایشان علاوه بر اعتدال گرایان مورد قبول اصولگرایان نیز است.
نا شناس 6 شهريور 1392
تنها سیدسبحان حسینی برازنده این مسند و نمونه بارز از اعتدال و امید
از گرگان 6 شهريور 1392
با انتصاب علی اصغر احمدی درر وزارت کشور او هم از ربیعی حمایت میکند.
نا شناس 7 شهريور 1392
احمدی یک سر گردن بالاتر است . البته شنیده شده شاید به معاونت سیاسی وزارت کشور برود . البته دیگر کاندیدا معاونت سیاسی وزارت کشور آقای کاظم جلالی نماینده مجلس ایت و هم استانی آقای روحانی.
محمدی 7 شهريور 1392
آقا کجا محمدرضا صالحی مورد قبول اصولگرایان است. الان که مشارکتی‌ها و تندروهای گرگان حامی او هستند...
گلستان 7 شهريور 1392
با توجه به سوابق ایثارگری و مدیریتی در رده های مختلف وزارت کشور و همچنین حضور مستمر در استان وارتباط مفید با جریان های سیاسی و اجتماعی گلستان و بومی بودن آقای محمود ربیعی به نظر میرسد ایشان شانس اول استانداری گلستان باشد تعامل منطقی و ارتباط سازنده با ایت ا... نورمفیدی و اقوام گلستان وهمچنین ریاست ستاد هاشمی رفسنجانی در سال 84 و قایم مقام ستاد روحانی در سال 92 و روحیه معتدل واجرایی وی را بیشتر مورد اقبال گرو های مختلف منطقه قرار داده است .
تدبیر 7 شهريور 1392
مثل این که یادمان رفته دولت اعتدال پیروز انتخابات شده بنابراین کسانی که حامیان او مشارکت و ... باشند چه نسبتی با دولت اعتدال دارند . استاندار دولت تدبیر و امید محمود ربیعی اعتدال یک کلام / ربیعی والسلام
حسین 7 شهريور 1392
اون چیزی که برای همه مهمه اینه شخص استاندار و معاوناش از تمام شهرهای استان باشند یعنی تقسیم بشند! با توجه به اینکه شهرهای تنکابن بابل امل فرمانداری ویژه شدن دیگر نباید از این شهر ها مسئول انتخاب بشود باید از چالوس بابلسر قائمشهر ساری نکا بهشهر انتخاب شود!
نا شناس 7 شهريور 1392
والا ما که هرجا میریم میگن محمود ربیعی استاندار میشه...
ما که امیدواریم
ایزدی - آق قلا 7 شهريور 1392
ما ترکمن ها فقط از محمود ربیعی حمایت میکنیم
محسن از گرگان 8 شهريور 1392
برای دوستی که از برازندگی سبحان حسینی گفته بسیار متاسفم
کمی قبل از حرف زدن فکر کن جانم
این آقا که نه سلبقه اجرایی درست و حسابی داره و نه زمانی که ناپلئونی نماینده شد کاری برای استان و گرگان کرد.
قدر همین موقعیت بادآورده رو هم ندونست.حمایتهای نور مفیدی هم بخاطر قندهاری بود.
نا شناس 9 شهريور 1392
فرمانداري هاي ويژه نياز نيست معاونت بشوند . من هم موافق هستم ، اينطوري جلوي بعضي از مسائل گرفته ميشود.
نا شناس 8 شهريور 1392
آقای حول که ترمینال راه انداختی امل وبابل می کنی بحث استان گلستان است ...
کامران ابیاک 10 شهريور 1392
ان شا الله که خود آقای مهندس قناعت میمونه و این پیشرفت در استان ادامه دار میباشد
arya 12 شهريور 1392
سلام به همه هم استانیها
استان ما به یک استاندار بومی که رابطه بسیار خوب و قوی با پایتخت لازم داره که بتونه بودجه و امکانات دولتی رو به سمت استان بکشونه و اون کسی نیست جز
دکتر حسن صادقلو

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.